Պատկերացրեք՝ ձեր ծննդյան օրվա առթիվ ստացել եք նվեր՝ սմարթֆոն։
Առաջինը ի՞նչ եկավ ձեր մտքին, երբ մտածեցիք սմարթֆոնի մասին։ Հավանաբար, դուք ևս մտածեցիք iPhone-ի մասին։ Սա պատահականություն չէ, այլ հզոր բրենդինգի արդյունք։ Apple-ը ստեղծել է նորարարության, դիզայնի և էքսկլյուզիվության իմիջ՝ դարձնելով iPhone-ը որակի խորհրդանիշ։ Apple ընկերությանը հաջողվել է ստեղծել ուժեղ և ճանաչելի բրենդ։
Նույն կերպ, երբ մենք մտածում ենք որևէ մարդու մասին, մեր մտքում ծագում են որոշակի ասոցիացաներ, որոնք ձևավորվել են տվյալ անձի վարքի, հմտությունների, արտաքին տեսքի և այլ գործոնների հիման վրա։ Ըստ էության, մենք բոլորս ունենք անձի բրենդ, անկախ նրանից՝ գիտակցում ենք դա, թե ոչ։
Այս հոդվածում խոսելու ենք անձի բրենդի մասին, բայց մասնագիտական համատեքստում։
Ի՞նչ է անձի բրենդը
Ի՞նչ կասեին ձեր մասին, եթե դուք սենյակում չլինեիք։ Ինչպե՞ս ձեզ կներկայացնեին ինչ-որ մեկի հետ ծանոթացնելիս։ Եթե խուսափենք բարդ մասնագիտական տերմիններից, ապա այս հարցերի պատասխանները հենց ձեր անձի բրենդն է։
Փաստացի, անձի բրենդը շատ չի տարբերվում ընկերության կամ պրոդուկտի բրենդից, միայն թե այս դեպքում մենք գործ ունենք անհատի հետ, ինչը մի փոքր փոխում է խաղի կանոնները։
Ինչո՞ւ է անձի բրենդը այդքան կարևոր
Լավ մտածված, անկեղծ և որակյալ անձի բրենդը մասնագիտական շատ դռներ կարող է բացել ձեր առջև, օգնել նոր հաճախորդների և գործընկերների ներգրավման հարցում, նպաստել բիզնեսի զարգացմանը և ոչ միայն։ Այդ է պատճառը, որ մարդիկ կարիերայի զարգացման որոշակի փուլում սկսում են մտածել իրենց անհատական բրենդի մասին։
Ստեղծելով և զարգացնելով սեփական անձնային բրենդը՝ մենք կարող ենք առանձնանալ մրցակիցներից, գրավել նոր հնարավորություններ և հասնել մեր նպատակներին:
Նպատակների սահմանում
Գրագետ և արդյունավետ անձի բրենդ կառուցելու համար նախ պետք է հասկանալ, թե ինչ նպատակի է ծառայելու այն։ Դիտարկենք մի քանի օրինակ։
Ենթադրենք, հասել եք կարիերայի որոշակի մակարդակի, ունեք բավականին կուտակված մասնագիտական փորձ և մտադիր եք շարունակել կարիերան նույն ոլորտում։ Այս դեպքում անձի բրենդը պետք է անմիջականորեն կապ ունենա ձեր մասնագիտական ոլորտի հետ։ Ձեր հիմնական նպատակը կարիերայի առաջխաղացումն է, և այն համայնքն ու նեթվորքը, որոնք ձևավորել եք անձի բրենդի գրագետ դիրքավորմամբ, կօգնեն ձեզ այդ հարցում։
Հավանական է նաև այն տարբերակը, որ դուք ունեք որոշակի փորձ ինչ-որ ոլորտոում, սակայն որոշել եք փորձելու ձեզ լիովին նոր կամ մասամբ նոր մասնագիտական ասպարեզում։ Այս դեպքում ավելի շատ աշխատանք է պետք կատարել, մասնավորապես շուկայի հետազոտության և SWOT վերլուծության մասով։ Ձեր նպատակը ոչ թե կարիերայի առաջխաղացումն է կամ նոր գործընկերը, այլ ցանկանում եք ձևավորել մասնագիտական համայնք, որը պետք է ճանաչի ձեզ որպես տվյալ ոլորտի փորձագետ։
Չի բացառվում նաև, որ դուք ունեք ձեր բիզնեսը կամ հանդիսանում եք կազմակերպության ղեկավար անձ։ Այս դեպքում անձի բրենդի նպատակնեից կարող են լինել բիզնեսի զարգացումը, նոր գործընկերները, ընկերության PR-ը, որակյալ աշխատակիցների ներգրավումը, միջազգային ներդրողները և այլն։
Անձի բրենդի զարգացման նպատակները ձեր կարիերայի զարգացման տարբեր փուլերում միմյանցից միանշանակ կտարբերվեն։ Կտարբերվեն նաև այն տեխնոլորգիաները և հարթակները, որոնց միջոցով պետք է հասնեք ձեր նպատակներին։ Սակայն մի բան անփոփոխ է՝ ձեր անձի բրենդի արժեքները (հոգատարություն, պատասխանատվություն, նորարարություն և այլն), որոնց հարցում պետք է լինել հետևողական։
Հարցեր, որոնց պատասխանները կօգնեն անձի բրենդի նպատակների սահմանման և ռազմավարության մշակման փուլում
- Ինչպե՞ս են շրջապատիս մարդիկ ինձ ընկալում որպես մասնագետ, արդյո՞ք ինձ հրավիրում են տարբեր միջոցառումների որպես խոսնակ կամ դիմո՞ւմ են մասնագիտական որևէ հարցով, աշխատավայրում ի՞նչ նախագծերի մեջ են ինձ ներգրավում:
- Իմ նեթվորքում ո՞ւմ անձի բրենդն է ինձ գրավում և հետաքրքիր թվում:
- Ինչպե՞ս եմ ցանկանում, որ մարդիկ ինձ ընկալեն մասնագիտական առումով։
- Ինչքա՞ն ժամանակ, գումար և ջանք կարող եմ ինձ թույլ տալ ներդնել այս գործում:
- Արդյո՞ք ունեմ բավարար գիտելիքներ այս ամենն իրականացնելու համար և ի՞նչ թրեյնինգների կարիք կարող եմ ունենալ:
- Ինչպե՞ս եմ չափելու արդյունքներս և ո՞րն է իդեալական արդյունքն ինձ համար։
Այս հարցերի պատասխանները ունենալուց հետո ավելի լավ կհասկանաք ինքներդ ձեզ և ձեր նպատակները, որից հետո արդեն կարելի է աշխատել ռազմավարության վրա։
Շուկայի վերլուծություն
Ինչպես պրոդուկտի կամ կազմակերպության, այնպես էլ անձի բրենդի զարգացման ռազմավարության ժամանակ հարկավոր է կատարել շուկայի վերլուծություն՝ հասկանալու, թե որն է ձեր թիրախային լսարանը և լավագույն հարթակները լսարանի հետ հաղորդակցվելու համար, կամ բովանդակության որ տեսակն է ամենից լավ աշխատում տվյալ նպատակի համար։
Անձի բրենդավորման համատեքստում շուկայի վերլուծություն կատարելիս ուշադրություն դարձրեք հետևյալ հարցերին
Թիրախային լսարան
Թիրախային լսարանը փաստացի այն մարդիկ են, որոնց հետ ցանկանում եք ներգրավվածություն ստեղծել, որոնք ձեր նեթվորքում են կամ պետք է լինեն, որոնց ներգրավելու միջոցով դուք կհասնեք անձի բրենդի զարգացման համատեքստում սահմանված նպատակներին։
Հասկանալով թիրախային լսարանի կարիքները, նախասիրությունները և ցանկությունները՝ հնարավոր է ստեղծել այնպիսի բովանդակություն, որը կլինի օգտակար, հետաքրքիր և ներգրավող հենց այդ լսարանի համար։
Բովանդակության ֆորմատի ընտրություն
Բովանդակությունն այն միջոցն է, որի օգնությամբ դուք ձեր ուղերձն եք հղում թիրախային լսարանին։ Ընտրելիս կարևոր է այն համապատասխանեցնել ձեր բրենդի նպատակներին, թիրախային լսարանի նախընտրություններին և շուկայում առկա լավագույն փորձին։
Տարբեր թիրախային լսարաններ նախընտրում են բովանդակության տարբեր ֆորմատներ։ Օրինակ՝ երիտասարդ լսարանը հաճախ նախընտրում է կարճ, վիզուալ բովանդակությունը (լուսանկարներ, տեսանյութեր), մինչդեռ ավելի մեծ տարիքի լսարանը կարող է նախընտրել ավելի երկար, տեքստային ֆորմատը (հոդվածներ, բլոգային գրառումներ)։ Ճիշտ ֆորմատն ընտրելը թույլ է տալիս առավելագույնս ներգրավել թիրախային լսարանին։
Այժմ, երբ հստակ սահմանել եք ձեր անձի բրենդի նպատակները, արդեն ճանաչում եք ձեր թիրախային լսարանին, որոշել եք նաև վերջինիս հետ հաղորդակցվելու ձևաչափը, ճիշտ ժամանակն է ընտրելու այն հարթակները, որոնք օգնելու են ձեզ ռազմավարության իրականացման հարցում։
Առաջխաղացման հարթակներ
Առաջխաղացման հարթակը այն միջոցն է, որոով անհատը իր անձի բրենդն է կառուցում և զարգացնում, կիսվում իր փորձով և անընդհատ կապի մեջ լինում իր նեթվորքի հետ։
Տարբեր հարթակներ նախատեսված են տարբեր տիպի բովանդակության համար։ Օրինակ՝ YouTube-ը կենտրոնացած է տեսանյութերի վրա, մինչդեռ Twitter-ը՝ կարճ տեքստային հաղորդագրությունների վրա։ Անձի բրենդի բովանդակության ֆորմատը պետք է համապատասխանի ընտրված հարթակին։
Դիտարկենք ամենից հաճախ օգտագործվող հարթակներից մի քանիսի առանձնահատկությունները։
INSTAGRAM-Ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Instagram-ը շատ մեծ տարածում ունի այն ինֆլյուենսերների և առհասարակ օգտատերերի շրջանում, որոնք հիմնականում կիսվում են ֆոտո և վիդեո ֆորմատի բովանդակությամբ` իրենց թիրախային լսարանին ներգրավելու, իրենց անձի բրենդը կառուցելու և առաջխաղացնելու համար։ Instagram-ն ունի խաղի իր կանոնները։ Այստեղ անչափ կարևոր է կոնտենտի ինչպես արտաքին տեսքy, այնպես էլ` հաճախականությունը։
Ելնելով հարթակի տեխնոլոգիական հնարավորություններից, պետք է հաշվի առնել, որ այստեղ դուք հնարավորություն ունեք ստեղծելու մի քանի տեսակի բովանդակություն` ֆոտո, վիդեո հիմնական պատի համար, և սթորիներ` ավելի կարճաժամկետ բովանդակություն ստեղծելու համար։
TWITTER-Ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Twitter-ը լայնորեն կիրառվում է տարբեր մասնագիտությունների տեր մարդկանց կողմից, հատկապես՝ լրագրողների, քաղաքական գործիչների և բիզնես ոլորտի մասնագետների։ Twitter-ի առանձնահատկությունը կարճ տեքստերով, համեմատաբար ավելի հաճախակի հրապարակումներ կատարելու մեջ է, որոնք հիմնականում ուղկեկցվում են կայքերի հղումներով, ֆոտո կամ վիդեո նյութով և հեշթեգներով։
Twitter-ն ավելի համապատասխանում է այն մասնագետներին, որոնք շատ ակտիվ են օնլայն տիրույթում, միշտ տեղեկացված են ոլորտի նորություններից, հետևում են վերջին զարգացումներին և պատրաստ են դրանցով կիսվել` հայտնելով իրենց կարծիքն այդ մասին։
LINKEDIN-Ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Linkedin-ը՝ որպես առաջատար հարթակ, իր մեջ համախմբում է համեմատաբար երկար տեքստերի, ֆոտո և վիդեո նյութերի, կայքերի հղումների, ինչպես նաև անձի բլոգ վարելու հնարավորությունները։
Linkedin-ը կարելի է օգտագործել ցանկացած մասնագիտական ոլորտում անձի բրենդի կառուցման համար, քանի որ վերջինիս օգտատերերն են և՛ կրտսեր, և՛ ավագ մասնագետները, ինչպես նաև ղեկավար պաշտոն զբաղեցնողները և սկսնակները, դիզայներներն ու բժիշկները։ Ընդ որում, այստեղ ավելի հեշտ է ձևավորել թիրախային լսարան` հաշվի առնելով հարթակի ալգորիթմները։
Linkedin-ն ավելի շատ ջանք է պահանջում ձեր թվային ներկայությունն ապահովելու համար:
YOUTUBE-Ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Youtube-ը լավագույնն է, երբ խոսքը վերաբերում է վիդեո բովանդակությանը։ Շատ ընկերություններ լայնորեն կիրառում են Youtube-ի հնարավորությունները իրենց բրենդի առաջխաղացման համար, այն նաև լավ ընտրություն է անձի բրենդի զարգացման համար: Շատ մասնագետներ թողարկում են իրենց պոդքաստները Youtube-յան ալիք ստեղծելով կամ կիսվում են իրենց ոլորտի գաղտնիքներով, կրթական ծրագրեր են թողարկում, սովորեցնում են պատրաստել և այլն:
MEDIUM-Ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Medium-ի նպատակը մասնագիտական ոլորտում անձի բլոգ վարելն է: Այն կիրառելի է տարբեր ոլորտի մասնագետների համար` հոգեբաններ, քոուչներ, կրթության ոլորտի մասնագետներ, ծրագրավորողներ և, առհասարակ, բոլոր նրանց համար, ովքեր ասելիք ունեն:
BEHANCE-Ի ԵՎ DRIBBLE-ի ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ
Behance-ը, Dribble-ը և նման այլ թվային հարթակները, որոնք նախատեսված են դիզայնի, ճարտարապետության և առհասարակ վիզուալ կոնտենտի հետ, շատ կարևոր են դիզայնի ոլորտի ցանկացած մասնագետի համար: Նման մասնագետները ցանկալի է, որ ունենան իրենց էջը նման հարթակներում։ Ավելին, դրանք անհրաժեշտ են աշխատանքի դիմելիս, տարբեր այլ հարթակներում ձեր աշխատանքները կիսվելիս և այլն։
Ամփոփենք
Ինչպես համոզվեցինք, աշխատաշուկայում ցանկալի դիրք զբաղեցնելու համար շատ կարևոր է հզոր անձի բրենդ կամ այլ կերպ ասած՝ մասնագիտական կերպար ունենալը։ Բրենդը կառուցելուց առաջ նախ պետք է հասկանալ, թե ինչ նպատակ է այն հետապնդելու, որից հետո արդեն կարող ենք որոշել մեր թիրախային լսարանը, բովանդակության ձևաչափը և առաջխաղացման հարթակը։
Թեմային առավել մանրամասն ծանոթանալու համար խորհուրդ ենք տալիս դիտել Сareer Factory by staff.am-ի «4C» դասընթացի 8-րդ մոդուլի տեսադասերը։
Դե ինչ, դուք արդեն գիտեք, թե ինչպես ստեղծել և զարգացնել ձեր անձի բրենդը, մնում է գործել։