Շարունակում ենք «Շաբաթվա գիրքը» շարքը: Նախորդ անգամ քննարկել էինք Գոռ Կարապետյանի «Proակտիվ առաջնորդը» գիրքը։ Այն առանց ֆիլտրի առաջնորդության մասին է, որն արտահայտվում է դիմացինին ծառայելու և օգնելու պատրաստակամությամբ։
Շարունակելով առաջնորդության թեման՝ այս հոդվածում որոշել ենք անդրադառնալ գրող և բանախոս Սայմոն Սինեկի «Սկսեք ինչուից» գրքին, որն առաջնորդության, մոտիվացիայի և հաջողության մասին է։ Ընդգծելով նպատակի գիտակցման կարևորությունը՝ հեղինակը օգնում է անհատներին և կազմակերպություններին մշակել առաջնորդելու և ոգեշնչելու արդյունավետ մեթոդներ։ Գիրքը կօգնի գտնել սեփական «ինչու»-ն՝ ինչպես անհատական, այնպես էլ կազմակերպչական մակարդակում և կարող է դառնալ առաջնորդության ձեր ուղեցույցը։
Ոսկե շրջան․ ինչու՞, ինչպե՞ս և ի՞նչ
Գրքի հիմքում «Ոսկե շրջան» կոչվող հայեցակարգն է՝ պարզ, բայց միևնույն ժամանակ արդյունավետ մոդել, որը կազմված է 3 համակենտրոն շրջանակներից, որոնցից յուրաքանչյուրը ներկայացնում է մի հարց․
- Ի՞նչ․ արտաքին շրջանակը ցույց է տալիս այն արդյունքը, որը կազմակերպությունը արտադրում է։ Ցանկացած կազմակերպություն՝ լինի մեծ թե փոքր, կարող է հեշտությամբ նկարագրել, թե ինչ ապրանք կամ ծառայություն է մատուցում։
- Ինչպե՞ս․ միջին շրջանակը խորհրդանշում է այն մեթոդներն ու եղանակները, որոնցով իրականացվում է «ինչ»-ը։
- Ինչու՞․ ներքին շրջանակը ներկայացնում է այն հիմնական նպատակը, որը ոգեշնչում է կազմակերպության գոյությունը և մղում գործողությունների: Քիչ են այն մարդիկ կամ կազմակերպությունները, որոնք իսկապես գիտեն, թե ինչու են անում այն, ինչն անում են։
Ըստ «Ոսկե շրջան» հայեցակարգի՝ հաջողակ ընկերությունները և ազդեցիկ առաջնորդները սկսում են ներքին շրջանակից՝ «ինչու»-ից, այնուհետև շարժվում դեպի «ինչպես»-ը և վերջապես «ինչ»-ը:
Ինչու՞ է «ինչու»-ն կարևոր
Սինեկը պնդում է, որ պետք է սկսել «ինչու»-ից, քանի որ այսպես հնարավոր է մարդկանց հետ հաղորդակցվել էմոցիոնալ մակարդակով։ Մարդիկ ի ծնե հակված են բացահայտելու «ինչու»-ն, այսինքն՝ նպատակը։ Հենց էմոցիոնալ կախվածությունն է, որ մարդկանց դրդում է գործողությունների։
Երբ կազմակերպությունը հասկանա իր լսարանի «ինչու»-ն, կհասկանա նաև նրանց մոտիվացիան և արժեքները։
Ճշմարտությունն այն է, որ առանց խորքային ըմբռնման, առանց իրական պատճառները հասկանալու, մենք կարող ենք երկար ժամանակ շարժվել սխալ ուղղությամբ՝ անգամ չգիտակցելով դա: Ուստի կարևոր է ոչ միայն ճիշտ պատասխաններ փնտրելը, այլև ճիշտ հարցեր տալը:
Հիշեք, որ ձեր «ինչու»-ն պետք է լինի ձեր գործունեության հիմքում։ Դա այն շարժիչ ուժն է, որը ուղղորդում է ձեր «ինչպես»-ն ու «ինչ»-ը։
Ընտրեք ոգեշնչման ճանապարհը
Առհասարակ, գոյություն ունի մարդու վարքագծի վրա ազդելու երկու ճանապարհ՝ մանիպուլյացիա և ոգեշնչում։ Թեև այս երկու երկու եղանակներն էլ կարող են տալ ցանկալի արդյունք, սակայն մանիպուլյացիան չի նպաստում հավատարմության ձևավորմանը։ Իրական առաջնորդները ոգեշնչում են իրենց կատարած աշխատանքով և հետևորդներին ևս վարակում են ընդհանուր նպատակի զգացողությամբ։
Գիրքն անդրադառնում է նաև վստահության ձևավորմանը, երբ մարդիկ տեսնում են, որ կազմակերպությունները առաջնորդվում են ոչ թե անձնական շահերով, այլ ավելի բարձր նպատակներով։ Աշխատողներին ոգեշնչելու և նրանց պատկանելիության զգացում տալու համար կարևոր է հստակեցնել «ինչու»-ն։
Գտեք մարդկանց, որոնք հավատում են նրան, ինչին դուք եք հավատում, ներշնչեք նրանց ձեր տեսլականով, և վստահությունն ու նվիրվածությունը անխուսափելիորեն կգան։ Սա վերաբերում է թե՛ թիմ և թե՛ հաճախորդների բազա կառուցելուն։
Ամփոփենք
«Սկսիր ինչուից» գիրքը ցույց է տալիս, որ կազմակերպությունները պետք է հստակ պատկերացնեն իրենց գոյության նպատակը՝ իրենց «ինչու»-ն, և սկսեն հենց այդ հարցից, ոչ թե կենտրոնանան զուտ իրենց արտադրանքի կամ ծառայության վրա։ Հասկանալով «ինչու»-ն և առաջնորդվելով դրանով՝ ընկերությունները կկարողանան ոգեշնչել իրենց աշխատակիցներին, ձեռք բերել հավատարիմ հաճախորդներ և հասնել երկարաժամկետ հաջողությունների։